Color magic kjrste tur

Aloha! Hadde sikkert passet bedre si hei p tysk etter som jeg akkurat n sitter p cruise p vei til Tyskland, men desverre er ikke mitt tyske ordvokabular srlig stort. Uansett, akkuart n ligger jeg og Marius i senga i vr flotte suite p Color Magic og skal straks ned se p ett show som starter rundt 9 en gang. Marius fikk denne turen i bursdagsgave av meg, og det er utrolig deilig ha litt tid kun oss to sammen fr han drar fra meg en god stund...

Etter som jeg ikke helt takler vre rundt masse folk over lange perioder av gangen er det utrolig herlig ha ett sted man kan trekke seg tilbake til s strrelsen p suiten vr er helt perfekt! Som ett pluss har vi ogs internett og vi fikk komme p bten uten st i masse ker noe jeg merket passet meg veldig bra. I dag har vi spist masse (MASSE) god mat, sett litt i butikker og ellers bare slappet av p rommet. Planene for kvelden blir som sagt show n straks, ogs mest sannsynlig en tur i spillerommet fr vi trekker oss tilbake p rommet igjen.

I morgen kommer vi til Kiel rundt 10, men det skriver jeg kanskje litt mere om i morgen!

♥Har du vrt p criuse til Tyskland fr?

EF sprkreiser

Jeg tenkte fortelle dere litt om min opplevelse av sprkreisen jeg var p i 10. klasse. Jeg var i Malta i 3 herlige uker og bodde p Villa rosa.Fr jeg skulle dra p sprkreise satt jeg skte som en gal rundt p nettet for finne ut mest mulig om stedet jeg skulle til, men jeg slet med finne annet enn skryt fra EF selv. Derfor tenkte jeg skrive om bde de positive og de negative opplevelsene mine ved sprkreise. Kan sikkert legge ut mere om noen nsker det...

Hotellet:

Positive sider: Hotellet l veldig nrme stranda, beach cluben, resturanter, butikker og den lille byen. Det strste plusset med hotellet jeg bodde p m ha vrt bassenget. De andre hotellene EF studentene bodde p i St. Julians hadde ikke badebaseng s de mtte enten lne vrt eller bade i sjen. Man fikk frokost og middag med i prisen, og selvom ikke middagen fristet hver dag serverte de greit med mat. Dessuten var det ikke noe problem med mat nr man bodde s nrme McDonalds og andre litt finere resturanter, pluss verdens beste pizza som ble solgt p hvert gatehjrne for ikke noe penger!

Negative sider: Unnskyld for mtte si det EF, men rommene deres var absolutt ikke noe skryte av. Rommet i seg selv hadde grei strrelse, men det hjelper ikke nr kloakk strmmer opp av dusjen og stvet henger av viftene. Rommet jeg bodde p var delt inn i fire rom. Det var ett bad, to store soverom og ett lite ett. Senge plassene var ganske s tragisk lagd. Vi var 5 jenter som kulle sove sammen, men det var delt opp til at en jente skulle sove inne p det vi bare kalte for likrommet. Rommet var lite, med fliser p gulv og vegger, en stvete vifte, en enslig seng og ett ekkelt sykehus aktig lys. Ikke noe koselig i det hele tatt. Men vi lste det ved flytte sengen inn i det andre rommet.

Skolen:

♥Positive sider: Jeg tok ett kurs som het action aqua noe som gjorde at jeg ikke trengte ha mye skole i lpet av de tre ukene. Men skolen var i grunn ikke s aller verst. Det er jo absolutt ikke som vanlig skole. Lreren vi hadde var hyggelig og lrte bort ting s godt han kunne, selvom vi som elever var mer opptatt av snakke med hverandre...Hehe. I tillegg var det en kiosk rett ved skolen der vi kunne kjpe s og si alt mulig.

♥Negative sider: Det eneste virkelig negative det er si om skolen m vre varmen. At det er varmt er vel egentlig ikke noe klage p, men skolen eide ikke aircondition. Det eneste som skulle gi litt kulde i klasserommet var en enslig liten vifte som ikke bste lengre enn en meter forran seg. Lste problemet med kjpe meg en liten, men utrolig effektiv vifte. En annen ting som var litt negativt var at skolen l ett stykke unna hotellet s det ble en del svette turer dit for si det snn..

Lederene:

Jeg syns EF har vrt flinke til plukke ut hvem som skal vre ledere, selvom jeg flte at jeg kom litt skeivt ut med en av dem var det ellers ikke noe negativt si. De var med nr man skulle p aktiviteter og skolen, ellers hang de bare rundt p EF omerdene snn at man kunne f itak i dem om man trengte de.

Lederene p hotellet var ikke like hyggelige, men dette er jo bare min mening s smak og behag. Kom ogs litt skeivt ut med disse fordi de ikke var fornyde da jeg tok meg en dusj p noen av guttene sitt rom etter som det kom kloakk opp av vr egen dusj...

Reglene:

EF er veldig strenge p at man skal flge reglene dems. To av romkameratene mine og en gutt jeg ble kjent med der nede ble sendt hjem dagen etter at de hadde brutt en av reglene.

Det er veldig lett bryte enkelte av reglene, noe jeg vet veldig godt etter som jeg sikkert brt en del av dem selv....I Malta er jeg ganske s sikker p at det ikke er noen aldersgrense p alkohol s skal love dere at det var mange som var i god humret der nede, og det gikk helt greit s lenge man ikke ble tatt.

Den teiteste regelen, men sikkert en av de viktigste ogs var dette med inne tider og legge tider. P hverdager mtte man vre p hotellrommet klokken 11 om jeg ikke husker helt feil. Det var ganske s kjipt etter som man da ikke hadde stort annet valg enn legge seg. Eller man kunne jo selvflgelig vre oppe gjre mye rart ogs, men det mtte man alts bare gjre med romkameratene sine.

Aktiviteter:

Beach club: Beach cluben er ett sted bare EF folka slipper inn p noe som var utrolig deilig etter som stranda ofte var stapp full av turister. Beach cluben er ett bygg som bestr av ett spillrom og mange solsenger, pluss en "brygge" s man kan ta seg en dukkert. Det spilles alltid musikk der som styres av en spotify liste alle kan legge til sanger p. Man kunne ogs lne flytemadrasser og andre ting der.

Dykking: Om man vil s kan man betale litt ekstra for f ta dykketimer med tank. Er ganske sikker p at om man fullfrte dykkekurset fikk man dykkesertifikat. Jeg valgte ikke ta dette s kan ikke skrive s mye om det.

♥ Snorkling: Dette var noe jeg gjorde med action aqua gruppa, men man kan jo alltids ta med seg snorkel og dykkemaske s man kan snorkle selv. Hvertfall s dro action aqua gruppa til ett veldig fint sted med masse undervannsliv og l duppet i vannet i mange timer. Hres kanskje ikke s morsomt ut, men jo det var det.

♥Seiling: Om man tar det kurset jeg tok s fr man lov til seile med en liten seilbt det er plass til to stykker i. Vi endte bare opp med ligge helt stille p vannet og sole oss til det startet blse s kraftig at noen mtte komme ut hente oss med bt siden det kunne bli farlig.

♥Utflukt: Vi dro p masse utflukter til forskjellige steder der vi fikk gjre alt fra shoppe til bade.

♥Strandliv bde natt og dag: P dagen var det utrolig mange folk p stranda, men p kvelden og utover natta var det bedre plass. Jeg og noen venner satt ofte p stranda og spiste, snakket eller gjorde andre ting.

Sky club: Det er ogs laget noe som jeg tror het sky club der EF studenter kunne komme sammen. Det var egentlig bare en ganske vanlig ungdomsklubb med masse lys, musikk og drikke. Jeg var ikke s mye her etter som jeg aldri egentlig har vrt noen stor fan av ungdomsklubber...

Fritid:

Man fr ganske mye fritid, eller hvertfall hadde jeg det med det kurset jeg tok. P fritiden har man lov til gjre s og si hva man vil. Man kan f.eks. dra inn til byen shoppe, g p kino eller bare ligge ved bassenget.

Mrvika

Det har skjedd litt av hvert i det siste s jeg har vrt veldig lat p bloggfronten og snr det meste av det som har skjedd er private ting som jeg ikke har lyst til nevne p bloggen s blir det lite skrive om... men hvertfall s var jo jeg og Guro p hytta i helga som var utrolig koselig! Vi gjorde vel bare typiske ting man gjr p hytter som vre litt ute og sitte se p gamle barnefilmer under varme ulltepper.

Karibien

Jeg tenkte jeg kunne skrive litt om Karibien og de to steden jeg var p i sommer!Jeg var p to yer som heter Aruba og Curacao som begge var helt fantastiske p hver sine mter.

Aruba var vi bare p i en uke, noe som var mer enn nok etter som ya i seg selv ikke var s intresant. Men stranda derimot...den var helt herlig! Det er snn man ser i reiseblader og tenker det er nok ikke snn i virkeligheten. Sanda var bare pudder, men like vel blste den ikke rundt snn som den kan gjre noen steder etter som den var ganske "tung". Det blste mye noe som var utrolig deilig etter som det var like varmt bde natt og dag, men om du tenker p skulle dra dit og har litt langt hr ta med deg hrstrikk ellers er det umulig spise ute! Vannet...hh...det beste med hele ya! Aldri sett s bltt vann fr, men uheldig vis var det ikke s klart vann ved hotellet vrt av en eller annen grunn s dykkemulighetene var ikke s bra.

Curacao er en y jeg absolutt vil anbefale! Den har mange flere muligheter til ting gjre enn jeg fikk inntrykk av at det var p aruba. Tempraturene var mer eller mindre de samme, men det blste litt mindre der noe som gjorde at det virket varmere. Vannet var mye klarere noe som at det var perfekt dykke der! Det var litt mer variert mij ogs, alts ikke bare strand. Fikk til og med svmme med ville skilpadder p en ubebodd y! Over alt p curacao og aruba, men spesielt p curacao krydde det av gler i forskjellige farger og strrelser.

Bildet er tatt mut fra en film vi filmet med gopro, s har jeg lagret det fra facen til tanta mi...s derfor kvaliteten ikke er den beste...

En blekksprut som nekta komme ut av koppen sin..Klarte dlegge undervanns kameraet mitt under turen desverre...

Alle husene var i sterke farger noe som var utrolig fint! S hadde vi infinity pool p hotellet vi bodde p.

Dette er hele den ubebodde ya der det svmte fullt av store og sm skilpadder, sorry for uskarpe bilder men er hentet fra instagram s ikke toppkvalitet.